Informacje o sprzęgłach i skrzyniach
Będące przedmiotem naszej regeneracji i naprawy skrzynie
są stosowane głównie przez producentów marek Volvo, Ford i Mazda oraz przez wielu wytwórców aut. Rozwiązanie takie umożliwiające bardzo płynną i niezauważalną dla kierowcy zmianę przełożeń podczas jazdy. Istnieje możliwość zmiany biegów podczas obciążenia auta, czyli w momencie, gdy ono przyspiesza. Kierowca podczas dynamicznej jazdy ma wrażenie płynnego przyspieszania samochodu i brak podobnie, jak ma to miejsce w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów chwilowego spadku obrotów w momencie wciśnięcia sprzęgła i ręcznego wybrania następnego biegu.
Skrzynie Powershift DSG S-Tronic CVT MultiTronic
to rozwiązania stosunkowo młode na rynku motoryzacyjnym i niestety mające dyskusyjny poziom trwałości. Rodzi to konieczności naprawy i regeneracji tych komponentów, co z kolei wymaga przede wszystkim bardzo dużej wiedzy, zastosowania specjalistycznych maszyn i urządzeń oraz użycia części zamiennych wysokiej klasy. Bez tych elementów nie ma absolutnie możliwości, aby jakkolwiek naprawa i regeneracja skrzyni biegów została wykonana w sposób profesjonalny. Najważniejsze elementy budowy całego zespołu to przede wszystkim skrzynia biegów w środku, której są umiejscowione koła zębate wraz ze sterownikiem oraz instalacją hydrauliczną. Drugim elementem jest sprzęgło mające postać koła dwumasowego oraz sprzęgła właściwego złożonego z dwóch sekcji odpowiedzialnych za biegi parzyste i nieparzyste. Oczywiście w klasycznych skrzyniach mamy inny jego rodzaj w postaci konwertera. To uproszczony opis budowy, które w rzeczywistości zawierają jeszcze szereg dodatkowych komponentów, jednakże dla ogólnego opisu informacje te są wystarczające.
Trudno wskazać przeciętny przebieg skrzyni, gdyż zależy to od szeregu różnych czynników i chociażby, czy kierowca wymienia olej w skrzyni biegów. Wielu nawet mechaników uważa, że olej nie podlega wymianie. Otóż w trakcie pracy i tarcia kół zębatych mikrocząsteczki metalu odrywają się od poszczególnych elementów i przenikają do krążącego w układzie oleju hydraulicznego. Wraz z upływem czasu tworzą one coraz większe cząstki, które negatywnie wpływają szczególnie na sterownik. Po pewnym okresie praca takiego sterownika będzie niestabilna i zakłócona poprzez te właśnie cząstki. Co więcej, zanieczyszczenia w oleju hydraulicznym niszczą tarcze cierne powodując utratę własności, to również skutkuje objawami nieprawidłowej pracy skrzyni. Gdy zauważymy coś niewłaściwego w funkcjonowaniu układu powinniśmy odwiedzić warsztat samochodowy celem wykonania diagnostyki. Jeżeli diagnoza wskaże, że dzięki naprawie i regeneracji usuniemy problem, zadzwoń do nas, a nasi specjaliści udzielą szeregu dalszych informacji związanych ze sposobami realizacji usług.