Regeneracja kół dwumasowych Bydgoszcz - Toruń
Zabieg ten to stosunkowo nowa dziedzina regeneracji podzespołów samochodowych. Jak w przypadku każdej nowości, mamy tu do czynienia z ”szumem informacyjnym”. W związku z tym krążą – głównie na różnych forach internetowych – stereotypy i mity na temat regeneracji kół dwumasowych, dalece odbiegające od faktów na temat tej operacji.
Klienci, którzy dzwonią do nas w tej sprawie, w tym klienci z Bydgoszczy i Torunia
, często pytają o przebieg i istotę procesu regeneracji dwumasy.
Przedstawiamy im wówczas następujące fakty:
- porządna regeneracja
polega na odbudowie od podstaw koła dwumasowego,
- aby koło dwumasowe mogło zostać zregenerowane, potrzeba jedynie, żeby jego obudowa oraz jego baza, czyli owe dwie masy, były nieuszkodzone,
- porządna regeneracja to wymiana wszystkich części wbudowanych w te masy i zamkniętych obudów,
- do wymiany używa się podzespołów wysokiej jakości, co zapewni uzyskanie wysokiej trwałości regenerowanego koła i jego porównywalność z nowymi, markowymi kołami. Te podzespoły to: sprężyny łukowe, amortyzatory, odboje, ślizgi i łożysko. Wymianie podlega także wysokiej jakości smar, który zapewnia tej strukturze optymalne warunki pracy,
- końcowym etapem regeneracji jest szlif powierzchni ciernej koła i staranne jego wyważenie.
Tak zregenerowana dwumasa
w niczym nie ustępuje nowym, markowym kołom dwumasowym. Dodatkowo można przypuszczać, że fabrycznie nowe, oryginalne koła dwumasowe nie osiągną takiej żywotności, jak koła regenerowane. Zdanie to może brzmi paradoksalnie, ale jak zastanowimy się nad jakością samochodów i ich podzespołów produkowanych 20 lat temu i porównamy to z obecnie produkowanym przez koncerny badziewiem, to chyba zgodzimy się z tą opinią.