Dlaczego regeneracja sprzęgieł Haldex, napędów XDrive, 4Matic i skrzyń ATC jest lepsza, niż zakup części używanej
W zakresie różnych możliwości uporania się z problemem napędu 4x4 w samochodzie z całą pewnością naprawa i regeneracja sprzęgieł Haldex, napędów XDrive, 4Matic i skrzyń ATC stanowi bardzo korzystne rozwiązanie tego problemu, znacznie lepsze, niż nabycie części używanej. Komponenty, które możemy kupić na szrocie pochodzą z reguły aut powypadkowych lub takich, których przebieg dyskwalifikuje z dalszego użytkowania. Tym samym komponenty pozyskane z takich aut również będą znajdowały się w stanie uniemożliwiających ich dalsze poprawne użytkowanie. Jeżeli sprzęgło Haldex, napędy XDrive, 4Matic lub skrzynia ATC pochodzą z auta powypadkowego, to istnieje duże ryzyko tego, że w ich wnętrzu doszło do uszkodzeń, których nie widać z zewnątrz gołym okiem i które dopiero po zamontowaniu podzespołów w samochodzie dadzą o sobie znać uniemożliwiając poprawne użytkowaniem auta. Podczas każdego zderzenia działają bardzo dużo siły i przeciążenia oddziałujące niekorzystnie na wszystkie elementy w aucie.
Ponieważ sprzęgła Haldex, napędy XDrive, 4Matic i skrzynie ATC
są komponentami dosyć wrażliwymi na takie czynniki, dlatego praktycznie w każdym powypadkowym komponencie uszkodzenia takie znajdziemy. Jeżeli natomiast auto trafiło na szrot z uwagi na znaczny przebieg, to również i jego wszystkie części będą w znacznym stopniu wyeksploatowane. Bardzo często kondycja nabywanych elementów na szrocie jest taka sama lub gorsza, niż części dotychczas użytkowanych w aucie. To z kolei wskazuje na to, że naprawa i regeneracja sprzęgła Haldex, napędów XDrive, 4Matic lub skrzyni ATC stanowi najlepsze rozwiązanie tego rodzaju problemu. Oczywiście można również pokusić się o kupno części fabrycznie nowych, ale koszt takiego komponentu będzie znacznie większy, niż opcja polegająca na skorzystaniu z naprawy i regeneracji w naszym zakładzie centralnym.